Mysig uteritt.

Idag har jag och Vannis varit på en mysig uteritt. Vi fick sällskap av Klara och Shana också. Provade att rida med pelham idag. Har helt glömt bort att jag ens äger ett. Men är inte alls förtjust i att betsla upp håller mig till mina raka och tvådelade tränsbett. Men nu känns det ganska behövligt. Nu när Vannis musklat på sig ordentligt så bli hon så jääkla starkt ute eller är iallafall så jag upplever henne nu när jag har så ont. I vanliga fall gör det inte så mycket att hon blir lite stark men får så himla ont i ryggen om jag ska ha någon dragkamp med henne. Är ju inte bra för henne heller för den delen. 
Hon upplevdes inte lika stark på detta bett och jag behövde inte ta i henne överhuvutaget nästan. Hon är ju väldigt känslig så det kändes skönt. Kände inte av ryggen lika mycket efter jag ridit idag heller. Kommer bara rida på detta nu tillfälligt då jag har ont. Förhoppningsvis slipper jag rida på det snart.
 
Själva uteritten var väldigt mysig och så välbehövlig. Var fullmåne, några plusgrader och jätte bra underlag. Hästarna var väldigt taggade. Blev en hel del galopp och Vannis gjorde några riktiga glädjeskutt. Uteritten bjöd även på en hel del skratt och inte nog med det fick vi även träffa på två rådjur och en älg. Lite läskigt är det alltid att träffa älgar i skogen men dom gör ju inte så mycket.. Oftast haha..
 
Imorgon ska jag rida lite dressyr och hoppas det går bättre än igår. Inte för att sitta och hoppas gör så mycket, det SKA gå bättre än igår helt enkelt. Ska hoppa två-tre skutt också bara för att få lite "känsla" inför lördagen. Är ju ingen riktigt tävling men är faktiskt nervös? Haha, kan ju bero på att jag inte hoppat speciellt mycket. Känns helt ärligt som jag glömt bort hur man gör. Iallafall hur man gör det med stil haha.. Men det är inte det viktigaste, att ha kul är alltid prio ett!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

bra blogg! Ponnylucky.blogg.se

2015-11-26 @ 07:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0