Äntligen lite hinder inblandat.

Idag fick Vannis äntligen hoppa igen, dock inte med mig på ryggen. Jossan fick nämligen prova hoppa henne idag. Hon red fram medan jag och Nelly byggde fram hinder. Vi gjorde det simpelt och byggde bara upp ett räcke och en oxer. Vannis var väldigt laddad såg det ut som men höll sig himla lugn för att vara Vannis! Är faktiskt chockad. Jossan fick börja hoppa på en volt över räcket för att hitta en bra takt och bara hålla Vannis lugn. Jag tycker det såg bra ut, Vannis lyssnade bra på henne och stack inte mot hindret som hon gör ibland.
 När det blev lite högre taggade ju Vannis självklart till lite extra. De hoppade oxern en gång på en längre höjd. Höjde upp till kanske 80cm så fick dom hoppa det en gång. Vannis hoppade gärna av lite stort då hon såg ut att vara rätt "på" idag. Men tyckte Jossan följde med bra över hindret. Blev inte så många språng då jag är rädd det blir för mycket för Vannis då det faktiskt är första gången hon fick hoppa lite högre och en oxer dessutom efter skadan. Men vilken stjärna hon är som höll sig så lugn! Är rädd att om jag suttit på hade hon väl slagit ut alla mina tänder eftersom båda hade varit lika taggade haha.. 
 
Efter Jossan ridit Vannis fotade jag Nelly och hennes häst Bea. Var väldigt roligt att kolla på dom två. Har inte sätt när hon ridit henne på ett tag och har blivit skillnad sen jag senast såg dom två tillsammans. Bea är verkligen en sån fin häst och Nelly är såå duktig! Bilderna var ju dock inget att hänga i granen. Att fota inne är väl aldrig kul. Min kamera ville inte alls samarbeta. Ljusmässigt tycker jag bilderna blev bra men då fick man såklart suddiga ben eller liknande.. Det är inte lätt när det är svårt, får ta och fota inne lite oftare så jag lär mig.
 
Kolla bara på detta ^ Såå fina! Vill ni se mer bilder så hittar ni de på Nellys blogg HÄR :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0