Adhd häst..

Var helt slut efter allt jobbande. Kan ju dock inte påstå det var speciellt ansträngande men tiden går ju inte snabbt när man bara sitter ner och väntar. Hann se showen iallafall och det var ju roligt. Vid sju var allt klart och då var det dags för lite hoppning igen. Jag och Kelsie skulle hoppa för Cissi. Blev ju inte så mycket hoppning igår så gör ju inget hon får hoppa en dag till. Vi hoppade en bana som heter "huset". Blev inga höjder utan mest sockerbits hinder och en linje på 70 cm vilket kändes skönt. Vannis var så jäkla överladdad och sparkade bakut ungefär 80% av tiden. Vissa gånger sparkade hon för att hon surade men mest för att hon var så jäkla pigg bara.
 
Övningen innehöll mycket halvhalter, öka och minska. Ungefär det jag tränade på igår vilket var bra. Vannis var riktigt trevlig de stunder hon inte bara sparkade bakut. Hon var väldigt trevlig i munnen idag också, lite små stretig stundvis. Det var dock väldigt korta ögoblick hon spände till och stretade emot. Kan ju inte säga att träningen var dålig för Vannis var riktigt fin. Piloten var ju dock inte på tip top. Nej stryker ett streck över min ridning idag. Var inget att hänga i granen.. Måste varit riktigt slut i huvudet flr idag, för första gången red jag fel på väg! Mer än en gång till och med? Haha vad händer...
   Nu är jag helt slut efter en heldag i stallet. Var inte hemma förrän vid 11. Huvudvärken sitter fortfarande kvar trots några ipren så att få krypa ner i min säng känns ju väldigt lockande. Tur jag har sovmorgon imorgon iallafall. Nu är det bara kämpa igenom de få skoldagar som är kvar innan jullovet!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0