Denna förbaskade rakning..

När ni läser detta står jag mest troligast och riskerar mitt liv.. Det jag då riskerar mitt liv över är för att min ponny ska kunna ridas i manegen utan att dö eller rättare sagt drunkna i sitt egna svett. Då tycker man ju att ponnyn ska vara otroligt tacksam över att jag räddar hennes liv. Men icket.. Istället riskerar vi både mitt och ponnyns liv då hon ska visa sitt missnöje under denna vardagliga, rätt så simpla sak - att raka ponnyn...
 
Vet inte riktigt vad som slagit slint i Gulans huvud nu senaste tiden. Att raka henne har aldrig varit ett problem. Har haft henne näst intill lös och raka huvudet på henne. Inga problem det inte. Lät dock en annan person raka henne en gång när jag inte kunde och då råkade även det bli med 1 mm skäret istället för 3 mm. Detta måste ha luggats för hon stod inte still som hon brukar. Efter det har det varit lite problematiskt men vi kämpar på! Det tar ju ett tag att raka ponnyn i vanliga fall och när ponnyn då bestämmer sig att stegra, sparka bakut(eller mer studsar med bakdelen som en jäkla studsboll) och andra påhitt kan jag lova att det tar några timmar extra.. Är bara en tidsfråga innan örat eller liknande på ponnyn ryker, möjligtvis att jag får klippmaskinen i ögat eller så.. 
Det är en kamp mellan liv och död jag håller på med stunden detta inlägg publicerar. Om jag överlever återstå att se.. Håll tummarna för mig!
 
Självklart är det inte lika brutalt som jag beskriver det, ni får ta det med en nypa salt ;) Men helt ärligt är det rena rama cirkusen så fort man kommer till halsen.. Men inte så att vi gör oss illa utan hon ger sig efter ett tag. Eller ja hon står stilla ungefär fem sekunde och då gäller det vara snabb haha!
Vi har införskaffat lugnande men har inte kunnat hämta ut detta så får bli att raka henne utan denna gång. Innan tävlingsäsongen drar igång ska hon rakas med lugnande så hon blir fin hehe.. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer klara detta😘

2015-12-13 @ 18:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0