Hästfri dag.

Har just kommit ut ur duschen och sitter för tillfället och äter frukost. Som jag nämde i tidigare inlägget har jag sovmorgon idag. Skulle börja klockan 11 men matten är inställd så har min första lektion 12.25. Jag klagar då inte ;)
 
Igår fick jag mig en liten chock då jag insåg att Vannis ska skos idag. Det hade jag heelt glömt bort! Jossan var ledig från skolan och skulle ju ha Vannis idag så hon är super gullig och är med då Vannis skos. Hon är ju oftast snäll att sko men det är hennes humör mot hovslagaren som kan behövas hållas koll på så kan det vara bra att ha någon där som Vannis känner och som jag vet att hon tycker om. Sen kan ju hovslagaren inte sätta på henne täcken och ut i hagen efteråt får då kan jag garantera han blir av med en hand eller två hehe. Min ponny har nämligen något emot hovslagare. Då menar jag verkligen att hon blir tokig. Min ponny har ett jädra humör men har aldrig sätt henne så arg som när det är en hovslagare i närheten. Börjar ju fundera vad som hänt för så här har hon inte varit innan.. Men har bytt hovslagare sist jag skodde och han är så fin med henne så även fast Vannis inte vill erkänna det tycker hon faktiskt om han lite grann.
   Hade gärna velat vara med så nojjig som jag är när min ponny ska skos. Fast när jag är med är det hon värre för då ska hon vara så överbeskyddande mot mig också så kanske är lika bra jag inte är dä haha. Jag har sagt det förr men säger det igen - man undrar ju vad som försiggår sig i hennes huvud vissa dagar..
 
En bild från sist hovslagaren var på besök och står framför henne och fixar med skorna.. Jäkla mongo ponny.. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hästar gör allt av en anledning! Förmodligen gör hovslagaren inte ett bra jobb, enligt henne. Lyssna på din häst.

Svar: var ju det jag skrev, börjar ju fundera vad som hänt med den förra hovslagaren som gjort henne så himla arg på hovslagare. Som jag också skrev jag har bytt hovslagare nu och hon tycker om honom mycket mer. :)
Agnes Zedig

2015-12-16 @ 20:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0