Jag lever!

Förstår om ni trott jag dött. Men det gjorde jag ej(tycker bara om att blogga tre på natten tydligen..) Både jag och ponnyn överlevde denna gången också hur som helst! Hon var väldigt snäll tills jag började raka halsen. Men efter att jag råkat raka lite på huvudet som inte skulle rakas och även en bit av stubben lyckades jag iallafall klippa hela halsen.. Nästa gång ska hon rakas med lugnande!!
 
Efter det var det dags för ridning. Hoppning stod på schemat. Min rygg gjorde dock rätt ont så ångrade mig medan jag stod och gjorde i ordning Vannis. Men när jag väl börjat rida så blev jag så hoppsugen så blev lite hoppning ändå. Tog ju aldrig på förbygeln då jag inte tänkt hoppa så Vannis tog ju tillfället i akt att nocka mig såklart.. Dagens fokus låg iallafall extra mycekt på att öka och minska. Redan när jag red fram tränade jag på att öka utan att släppa handen om ni förstår vad jag menar. Har en tedens att släppa fram handen så fort jag ska öka. Hon var verkligen fin idag och jag är så glad det börjar kännas bättre med henne igen. Tänk vad en sadel kan göra skillnad!
    Ställde fram två stycken sockerbits hinder med 16 meter emellan vilket är ungefär 5 galoppsprång. Fokusen låg även där på att öka och minska. Tränade på att rida på 4,5 och 6 galoppsprång. Klämde även in 7 stycken. Hon var fin även när hindrena kom in i spelet. En aning taggad men vad ska man förvänta sig? Lite svårt att ta tillbaka från att ha ridit på 4 galoppsprång till 6 galoppsprång men mot slutet hade hon som fattat vad det gick ut på.
 
Jilda var med mig i stallet idag. Hon höll mig sällskap medan jag rakade Vannis och hjälpte mig och Kelsie att fota hästarna. Det hann vi även med idag, att fota. Bilderna dyker väl upp på bloggen på småningom. Sedan var hon jätte gullig att filma mig och Vannis så har för ovanlighetens skull en film att bjuda på! Lovar att jag ska bli bättre på att bjuda på filmer.
 
På denna filmen ser man tydligt både mitt och Vannis lilla tix. Jag håller på med tygeln hela tiden. Jag blir galen haha! Den "fastnar" i sadeln så då är jag där och lyfter handen.. Jag är då fullt medveten om det och försöker verkligen tänka på det! Vannis tix är hennes läppar och helst hennes underläpp. Ser ni hur hon håller på med den? Haha så springer hon alltid runt och kan även stå så i stallgången när hon är uttråkad.
Har ni eller eran häst något speciellt "tix"?

Kommentarer
Postat av: Elin

Min häst håller på med båda läpparna, det rycker typ i de när han är uttråkad precis som Vannis. Min gamla foderhäst håller också på med läpparna, dock bara när man rider med Hackamore eller pussar honom på mulen..

2015-12-13 @ 16:28:11
URL: http://eliinolssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0