Joggintur.

Idag så hjälpte mamma mig med att fixa alla stallsysslor. När jag sedan började göra i ordning märkte jag att hon var gallig på alla fyra ben, dock inte varm eller något. Fick lite panik först men insåg sen vad det berodde på. Det är ju inte så konstig då jag blev illa tvungen att släppa in hästarna vid klockan tre igår.. Inte alls roligt att släppa in dom så tidigt men vi hade inte något annat val. Så förstår att hon var gallig i benen. Hon har en tendens att bli det om hon står inne länge och dum som jag är tänkte jag inte på att linda hennes ben..
 
Vi for ut på mysig morgon jogg iallafall. Är ju ett måste att hon får röra på sig när hon får sånna elefantben. Red med det tvådelade bettet och mitt remont träns för variationens skull. Hon var väldigt pigg och småökade hela tiden. Blev två galopper men vi höll oss till mesta dels trav. Hon får sånt jäkla fint steg ute i skogen. När man rider lätt flyger man nästan upp ur sadeln för hon "snärtar" med benen så mycket. Nu ska vi bara lyckas plocka fram det under dressyrpassen också ;)  När vi kom tillbaka till stallet var hon inte alls lika gallig längre. Ska fara ikväll och ta in hästarna efter julfirandet nr 2 hos min pappa så då ska jag smörja på blue lotion för säkerthetens skull iallafall. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Varför var ni tvungna att ta in dom kl 3? :-P

Svar: Vi skulle fira julafton så vi blev tvungna att ta in dom före alla "gäster" kom osv :/
Agnes Zedig

2015-12-26 @ 21:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0