Julstress

Bloggen är jag dålig på att uppdatera för tillfället. Tror alla kan relatera till julstressen. Helst om man som jag är ute i sista sekunden med allting. Men snaart så är all denna stress över iallafall!
Igår blev det ett kvällspass för Vannis. Tränade övergångar och hon riktigt trevlig faktiskt. Kelsie var med och filmade lite så ska försöka klippa ihop den filmen så fort jag får tid.
 
Idag vaknade jag och Kelsie vid sju. Upp och hoppa och vidare till stallet. Vi släppte ut hästarna och trötta som vi var gick vi till cafeterian i stallet och la oss i sofforna där. Innan vi ens hann blinka var klockan 11. Blev lite bråttom då Cissi skulle komma och hämta upp oss. Vi skulle nämligen fara till Bureå och in till Wallers Sadelcentrum. Kelsie skulle kolla sin sadel. Vi var där i tre-fyra timmar och satt och pratade med Andrea som äger affären. Var faktiskt riktigt trevligt! Hann hem och äta sedan till stallet igen för att hoppträna för Cissi tillsammans med Kelsie.
 
Hoppträningen idag gick faktiskt bra. Jag är så jääkla nöjd över min ponny som gör allt och lite till när det kommer till hinder men jag är ju så jäkla feg. Så fort vi höjde upp till omkring 1m blir jag helt paralyzerad och slutar rida. Blir så osäker mot hindrena så gör volter före hela tiden för vågar inte rida på hindret. Är väl mina hjärnspöken som är och spökar igen, är ju 110% säker hon ska stanna. Sitter som en död fisk uppe på ryggen. Fast är väl i stort sätt alltid missnöjd med min ridning. Kanske för att jag personligen inte ens tycker att jag rider speciellt bra haha.. Har ju en tendens att trycka ner mig själv ganska mycket. 
Menmen till slut skärpte jag mig iallafall och Vannis hoppade riktigt fint. Hon hade verkligen inte en tanke i världen på att stanna idag, jag måste bara förstå det också och bygga upp lite självförtroende! Hon tjurade som vanligt när jag rundar henne för innerskänkeln, helst i höger varv. Men idag tyckte jag hon gjorde det bra ändå och fick igenom innersidan helt okej. När jag travade av i slutet var hon som en gummiorm, jätte trevlig att rida! Dock var hon trött så hon orkade inte riktigt att ha det trycket i traven som jag önskar. Men det kommer, hon får ju mer muskler hon också. Men rom byggdes inte på en dag, det är bara kämpa vidare ;)
 
Bjuder på en print screen från en av filmerna tills vidare!:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0