Kvalitetstid.

Idag skippade jag ridningen då jag hade en tid att passa. Vet inte om det bara är jag eller är alla hästtjejer tidsoptimister? Dom flesta iallafall.. Eller? Allt tar så mycket längre tid än man tänkt i stallet och man är aldrig klar den tiden man sagt. Man kan vara i stallet i flera timmar men ändå inte få nånting vettigt gjort. Känner ni igen er haha? ;)
 
Hur som helst hade jag "bara" tre timmar på mig i stallet. Min rygg gjorde ont från igår och ponnyn behövde få sig en dusch så då kände jag att vi tar en vilodag båda två. Hon ska nämligen rakas imorgon för fjärde eller femte gången iår, har till och med tappat räkningen.
   Kan meddela att duschen behövdes, vattnet som rann av henne var nästan svart. Stod och masserade henne efteråt i kanske 30 minuter och jag såg verkligen hur hon njöt. Hon är inte lika spänd i ryggen nu och reagerade inte alls när jag var där och klämde. Sedan strechade vi lite också och fortsatte med lite annat mysfix. Är så gosigt att inte behöva stressa utan bara ta allt i lugn och ro.
 
När Vannis var insläppd i boxen var det dags för häst nr två att få sig lite daglig pyssel. Hade tid över och Vannis hagkompis Calera såg ut att vilja ha lite uppmärksamhet hon också. Stod och borstade och myste med henne lite grann. Är verkligen stört förtjust i henne. Har varit det sen jag såg henne första gången, hon är så fin både utseendemässigt och hennes personlighet är ju bara för underbar. Märks att hon är en bebis, allt ska pillas på och hon vill gärna vara uppe i ansiktet och pussas, lilla C♥
 
Bjuder på en bild på Caleran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0