Miss surpuppa..

Igår följde pappa med till stallet och kollade när jag red Vannis. Han kollar ju med jämna mellanrum för att se att hon ser bra ut och inte är sne eller spänd nåonstans.
Hon var väldigt överladdad, springig och ofukserad till en början. Hon har ju fortfarande en tendens att springa på dubbla spår i höger varv. Så fort jag bad henne flytta ut bakdelen tjurade hon ihop helt.. Helst i galoppen. Vet att det bara är dumtag för hon har inte ont någonstans det har vi kollat upp. Ger absolut inget att bli arg och banka på henne för då blir det bara värre, det är bara vänta ut henne. Men efter ett tag lyssnade hon faktiskt på vad jag ville och blev riktigt trevlig.
 
Stod ett räcke uppbyggt i manegen så hoppade det lite grann. Hoppade kanske åtta språng. De två sista gångerna höjde jag upp till 1m. Är så skönt då 1m inte alls känns lika högt och svårt längre. Även fast det kanske inte syns så känns det som hon hoppar väldigt annorlunda. Hon hoppar mycker rundare, henne språngkurva är helt annorlunda och hon hoppar även mer med ryggen. Som sagt syns det kanske inte - men det känns! 
 
Den 29 december är det dags för Pay & Jump. Är anmäld till 70 och 80cm. Men tror jag ska ändra och rida 80,90cm istället. Förhoppningsvis hinner jag träna för Cissi innan så då får jag väl se hur det känns. Just nu känns det alldeles för lätt och tråkigt att rida 70,80cm hehe.. Men vi får se helt enkelt.
 
På min instagram hittar ni en film från gårdagens hoppning. Min instagram hittar ni HÄR !:)
Glöm inte att följa oss när ni ändå är på gång ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0