Mysig morgon!

Var i stallet vid halv åtta imorse. Då var det redan full rull där ovanligt nog. Efter ett tag fotade jag Nelly, hennes häst Bea och Fanny tillsammans med en av ridskolans hästar som hon rider. Var ganska tidigt så ljuset var inte det bästa och dessutom hade jag glömt byta objektiv.. Hann nästan bli galen men lyckades få till någon bra bild hoppas jag iallafall.
Sedan fotade Nelly mig och Vannis. Vannis var störd och vägrade stå still eller se glad ut för den delen. Sen lyckades hon på något vis sparka mig när vi skulle gå tillbaka. Hon sparkade bakut och studsade mest runt och på nått sätt lyckades jag hamna i prickzonen för hennes galenskaper. Gick bra dock och känner inte alls av det nu.
 
Efter det for jag och Kelsie ut på en mysig skritt/trav tur runt i kvarteren bredvid stallet. Vannis drog några riktiga bakutsparkar i vanligt ordning och hade även idag glömt bort vad gångarten skritt innebär. Men annars var det jätte mysigt, sol och enbart två minusgrader ute! Hade mycket tid över efter det då jag inte hade någon hämtning på ett tag. Myste med Vannis och borstade henne i säkert 40 minuter. Fotade sedan Calera och myste med henne lite i hagen. Hon är ju för go, en av de underbaraste hästar jag träffat!
Efter det sopade jag hela stallet och städade lite. Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig redo för allt julfirande. Ni får ha en fortsatt trevlig julafton! :D
 
Vannis årliga ulgodispåsen ^
Även fast jag personligen inte är något fan av julafton så är det klart ponnyn ska ha lite julpynt ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0