Myskväll

Blev en riktigt myskväll i stallet idag. Var slö och trött så tog mig inte iväg till stallet förrän vid fyra. När jag väl kom dit stod jag och pratade med Cissi ett tag och hjälpte sedan henne utfodra alla ridskolehästar och ta in dom. Pratade lite mer med henne och några år senare började jag fixa alla mina stallsysslor. Jilda var super gullig och mockade åt mig och vi hjälptes sedan åt att fylla, mat, vatten spån osv. 
 
Hade så förbaskat ont i ryggen så trodde nästan jag skulle spy där ett tag.. Kändes som mission impossible att ta mig upp och rida. Istället passade jag på att släppa henne i manegen när det är tomt och helt ledigt där. Var välbehövligt för henne att få springa av sig lite energi.
Men hon var faktiskt ovanligt lugn. Hon brukar sparka bakut som en galning nu rejsade hon mest bara runt, runt i ungefär 15 minuter och bjöd inte alls på så många bakutsparkar och brallningar som hon brukar. Man har ju olika uppfattningar om "lugn" kanske hehe ;)
 
När hon väl slutat springa som en galning så tricktränade vi lite. Vi gjorde även lite "ledarskapövningar" och busade runt. Är så kul när hon är på bushumör men samtidigt följer efter mig som en hund. Hon tyckte det var så himla kul och jag också för den delen! Jilda fick prova göra några trick med henne också.
 Efter ett tag fick jag en galen idée. Har ju inte ridit i halsring på jätte länge så varför inte göra det nu! När jag väl kommit på något går det som inte stoppa mig så det fick bli så även om jag vet jag kanske borde ta det lugnt med ryggen. Tänkte ju bara skritta lite och se hur hon lyssnade. Slutade ändå i att vi gjorde galoppombyten, skänkelvikningar, öppnor, slutor osv. Helt sjukt vad bra hon lyssnade. Blev lite chockad haha. Ska helt klart göras om igen snart.
När vi busat klart i manegen så var det bara kvar att utfodra åt privathästarna och sedan släcka och låsa stallet!
Jag och Vannis sommaren 2013.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0