Pay and jump.

Oj så stressigt det blev för mig. Var ju bara ren tur att jag for till stallet då jag for dit. Trodde pay and jumpen började en timme senare än vad den gjorde. Hann inte ens borsta min staackars ponny utan på med sakerna bara. Framridningen blev ju inte speciellt lång. Dock var hon sååå fin direkt jag tog tyglarna. Kan bara tacka Jossan för att hon red igenom henne så bra igår! Inte ofta hon är såhär fin direkt.
 
I första klassen som var 80cm var hon väldigt stark. Rider ju på ett väldigt milt bett just nu så är inte alltid så lätt att få igenom halvhalterna. Dock så tyckte jag hon lyssnade väldigt bra trots att hon helst ville springa väldigt mycket snabbare än det tempot vi hade. Mot vissa hinder var det verkligen "Släpp mig för tusan, jag kan själv!!". Men i det stora hela var hon jätte fin och jag är så nöjd över henne! Efter sista hidret blev det dock lattjo lajban, hon var så glad så hon tjöt till och med medan hon bockade? Det var nått nytt haha! Det gjorde efter andra klassen också.
 
Till nästa klass(90cm) var jag mer nervös. Hon kändes jätte fin på framhoppningen så då slappnade jag av lite. Väl inne på banan så kändes det så lätt! Exakt den känslan som jag skrev jag saknade i mitt förra inlägg(får hoppas den håller i sig). Det var inte en tanke på att hon skulle stanna utan mer "kan själv"-attityden. Är så glad och nöjd över henne!
Pilotens insats går ju dock att diskutera.. Red med Cissis läder, dom var lite längre än vad jag är vad med så blev ju inte bättre pågrund av det. Men skitsamma nu ska jag inte sitta och överanalysera allt in i minsta detalj, det blir bara deprimerande. Jag är så nöjd och min ponny har skött sig felfritt helt och hållet! Nu ska vi hålla oss till dessa höjder tills vi känner oss 110% säkra på de höjderna på tävling.
 
Tack till Isa som filmade oss! :D
Min ridning behöver ni inte kolla så mycket på..

Kommentarer
Postat av: Nelly

WOW!! Helt fläckfritt ju!! Ser skitbra ut!!!

2015-12-30 @ 11:15:27
Postat av: Jossan

Åhhh så himla duktiga! Ser såå bra ut, tror inte folk förstår hur starkt band ni faktiskt har till varandra, inte vem som helst som kan sitta upp och hoppa henne direkt, tycker verkligen att de är så fint att se.<3

2015-12-30 @ 19:10:13
URL: http://josefincarlssonn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0