Sadlar, sadlar, sadlar...

Har haft lite stressigt och fullt upp. Därför har jag lyst igenom med min frånvaro på bloggen, så ursäktar för det. I Torsdags red Jossan Vannis. Igår (Fredag) blev det uteritt tillsammans med Nelly, Kelsie och Jessica. Det var super mysigt och välbehövligt. 
   Idag blev det ett dressyrpass barbacka. I början var hon lite bananas och studsade mest runt. Efter ett tag så slappnade hon av och blev riktigt fin. I högervarv går hon gärna på dubbla spår och i vänstervarv har vi problemet att hon inte vill ta stöd på yttertygeln. Det blir bättre och mindre tydligt för varje pass. Trots att det är lite irriterande så är det alltid kul att ha något att träna på och få känna hur det blir bättre för varje pass!
 
Jag och Cissi har även diskuterat lite angående Vannis sadel. Nämnde i ett inlägg i början av November att jag inte tror min sadel passar. Till en början tänkte jag det berodde på att hon är omusklad. Blev stor skillnad när jag fick låna Cissis gelpadd och är även så stor skillnad på Vannis när jag rider barbacka. Det blev väldgt tydligt idag. Det här lilla extra då hon verkligen kommer upp med ryggen kände jag idag. Har inte känt det på samma sätt med sadel. Vi la på min sadel i Fredags och kollade lite och la sedan på en annan sadel. Man såg ju skillnad på vad som är rätt att fel så att säga. Har ju provat ut min sadel på nytt för inte så länge sedan och den ligger bra. Problemet är att den blir för lång. Ska prova rida med Cissis sadel imorgon så får vi se. Sen är det bara sälja iväg min och införskaffa en ny, det är i stort sätt redan bestämt. Söker ni en brun sadel så hör av er till mig ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej!
Vi letar med ljus och lyckta en brun hoppsadel, visst är din Santa Cruz merina eller är jag helt ute? Hör gärna av dig till mig på FB,Linnea von Sydow.

2015-12-06 @ 00:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0