Stalljour och hoppträning.

 
Imorse ringde klockan 06.30. Då var det bara upp och hoppa och fara till stallet och ha stalljour. Stalljouren gick väldigt snabbt och vi var klara med allt redan vid 10 tiden. Efter det så kom Kelsie och vi satt och fikade i stallet ett tag.

Vid halv tre hopptränade jag, Kelsie och Kajsa tillsammans med hjälp av Cissi. När vi började rida fram så gick det inte alls. Högg till i ryggen och sedan krampade hela ryggen som tusan efter det. Att mocka massor med boxar och sedan rida var väl inte den bästa kombon. Blev en hel del tårar i frustation, jag som nästan aldrig gråter. Blir galen att jag inte kan göra det jag älskar mest utan att det gör så jädra ont. Hoppade av och promenerade och efter ett tag släppte det efter lite grann. Sköt undan smärtan och hoppade ut och fortsatte rida.  
     Vi hoppade en väldigt klurig men nyttig övning. Vannis var väldigt taggad men lyssnade bra ändå. Blir dock frustrerad och smått stressad över att jag rider så dåligt när jag får ont i ryggen. Inte för att det är så konstigt när man tänker efter men prestationsångest är inget som går att lägga åt sidan.
 
Vi avslutade på några språng kring 1m och hon hoppade verkligen fint! Hon hoppar betydligt bättre när det blir lite högre. Red ju med Cissis sadel. Var ovant då jag ridit i samma sadel i tre år men hennes sadel var riktigt skön. Upplevde att Vannis kunde hoppa upp sig lite mer med ryggen i denna sadel. Hon har ju dock inte riktigt muskler att hoppa som förr. Men tycker ändå det känns som hon hoppar annorlunda. Ponnyn får helt klart 10/10 guldstjärnor idag, fina smulan min<3
Ryttaren däremot får ta och rycka upp sig lite.. 
 
Lite bilder var ordning är helt huller om buller fotade av Astrid från dagens träning :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0