Vannisen.

Idag red jag klockan nio på kvällen tillsammans med Nelly och Klara. Det var upptaget ända fram till nio så vi fick glatt vänta. Har gått väldigt dåligt med Vannis nu ett tag. Men idag så red jag med Cissis sadel igen och hon var väldigt avslappnad redan när jag satt mig upp. Jossan stackarn fick väl ta det jobbiga i måndags så Vannis var snällare med mig idag ;)

Hon hade ganska mycket energi över då hon fick vila igår. Så till en början trippade hon lite. Det var dock mycket folk då dom höll på att plocka bort efter hoppträningen. Så fort alla gått ut och det blev mindre folk i manegen slappnande hon genast av och jag också för delen. Red inte så länge och tränade inte på något speciellt utan travade mest bara runt. Tänkte mycket på att hon inte får springa på dubbla spår vilket hon har en tendens att göra. I vänster varv gick hon som en klocka! Höger varv var lite svårare men hon kämpade fortfarande på bra. Upplever att hon blivit mycket känsligare för skänkeln nu. Dessutom är hon såå mycket finare när jag rider med Cissis sadel, märker redan stor skillnad! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0