Lottakurs.

Idag var det äntligen dags för Lottakurs dag 1. Vannis var otroligt lugnt faktiskt. Minns inte sist hon var såhär lugn, dock var hon väldigt stel i början och ganska sur på alla hästar runt omkring henne haha.
 
Vi började med att trava över cavaletti bommar vilket Vannis tycker var riktigt onödigt och hoppade hellre över dom. Vi red även utan stigbyglar och det känns redan i benen kan jag meddela. Sedan galopperade vi över dom också i båda varven. Efter det travhoppade vi ett kryss med bom framför saktade av till trav och fortsatte fram till nästa kryss med en bom framför. Vannis lyssnade faktiskt väldigt bra även fast hon var "på hugget". I slutet la vi ihop allt till en bana och det gick bra det också.
 
Vi fick ett stopp på en oxer men det kändes som bra. Det var inget dumstopp utan jag red urkasst och hade henne inte alls fram till handen. När jag rider dåligt göt hon rätt att stanna.
 
Bästa Nelly följde med och filmade så här har ni en film från idag. Hon fotade även ett par jätte fina bilder som jag slänger upp senare!
Som ni ser på filmen bjöds det ju självklart på några glädjeskutt, dock ser det inte ut som glädjeskutt då Vannis alltid ser så arg ut haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0