Hoppträning.

Idag har jag haft stalljour igen, eller egentligen var det Nelly som hade stalljour med eftersom hon hjälpte mig så hjälper jag ju henne. Vi fick hjälp av en tjej som heter Jilda också. Trots att vi bara var 3 stycken var vi klara väldigt snabbt. Man ska ändå mocka 32 spiltor och 13 boxar + spåna och fylla hö till alla hästar så tycker vi gjorde det bra!
 
Efter det gick vi och byggde fram en bana i gamla manegen då jag, Klara, Nelly och Kajsa skulle hoppa tillsammans. Blev en liten lydnasbana vilket passar mig och Vannis perfekt. Hon var helt gaalen i början och brallade som en idiot när vi galopperade. Men efter ett tag lugnade hon ner sig, dock så blev det några bocksprång här och där under hela passet. Trots att hon var så pigg så kunde jag ändå galoppera i en lugn och samlad galopp. Hon hoppade jätte fint idag och är så nöjd! Ska försöka klippa ihop nån liten film och lägga ut senare kanske, brukar inte funka så bra för mig haha.. Men annars kan ni kolla min instagram vanilliin där jag lagt ut en liten film :D
 
Hoppade inte så många språng och hoppade som bara på den höjden jag känner mig trygg. Visade sig senare att jag hoppade kombinationen på 110-115! Hoppade bara den en gång på den höjden då det kändes bra och vill inte strula till det. Hoppade bara resten av banan en gång på 1m ungefär och det kändes busenkelt! Min hopprädsla har verlkligen släppt helt tack vare Vannis. Hon är allt bra min lilla stjärna♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0