Gick ju inte riktigt som tänkt.

Vi for från hotellet i Umeå till Vännäs kring halv 9 så vi skulle hinna se laget rida. Vi hann just och pass. Alla tre var så himla duktiga och red toppen så laget slutade på en 5 plats av 10 lag totalt! 
 
Vannis var galen när jag hoppade upp. Det första hon gjorde var att bralla iväg så jag hängde framme vid öronen.. Hann rida fram exakt den tid jag behövde så det var skönt att slippa stressa. Hon var jätte fin på framridningen och likaså på framhoppningen. 
 
Väl inne på banan stod hon emot lite två första hindrena så fick vara på henne lite. Efter tredje hindret blev det nå turbo motor på ponnyn och hon blev så himla stark. I svängen mot 5an  så jag blev "av och på" hela vägen fram till hindret, då jag inte visste om jag skulle rida med mer galopp eller ta tillbaka lite, så Vannis stannade sen hoppade hon så vi hamnade mitt i hindret. Det var bara mitt fel, Vannis gjorde helt rätt! Jag var bara ofokuserad och vinglig i min ridning. Vi fortsatte iallfall banan utan problem och hon kändes jätte fin, är så nöjd över henne trots att jag red förtaskigt!
 
Sen när vi skulle veterinär besikta till LAn var ponnyn halt.. Hon kunde knappt trava.. Jag blev ju såklart helt förkrossad och började ju storflänna för tänkte direkt att det var samma ben som vi trodde hon var ofräsch i tidigare,  men det visade sig vara vänster fram nu. Pappa trodde och lyckats vricka sig när hon hoppade in i hindret, vilket låter troligt. Är inte ledsen att jag missade klassen, kommer massor med fler tävlingar, men känns ju riktigt jobbigt hon blev halt. Helst eftersom jag blev så lättad då det visade sig att det inte var något tidigare. Mest troligast är det bara en allvarligare vrickning så det går nog över snabbt. Blir mycket mysiga promenader i några dagar nu framöver för oss två, sen får vi se om vi är startklara om två veckor då det är meeting i SURF.
Bjuder på en gammal bild, nya bilder kommer imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0