Hallelujah

Idag har jag varit i stallet två gånger. Först för att hovslagaren var där och sedan senare på kvällen för att rida. Första svängen longerade jag henne en stund och det såg bara bra ut. Vi gick en promenad sen borstade jag henne i 40 min och efter det sköljde jag hovarna. Städade lite i stallet också och plockade bort vintertäckena. 

Efter middan for jag dit och red. Fanny var med som fotograf och pappa var också med och skulle kolla hur hon rörde sig. Till en början var det inte bra! Blev så himla orolig men pappa tyckte mest det såg ut som hon var stel så travade på. Galopperade lite också och det var efter galoppen det släppte. Efter jag galopperat lite i båda varven kändes hon helt som vanligt. Verkligen en lättnad! Var mycket folk på hoppbanan så hon var lite ofokuserad. Lät henne trava på i ett högre tempo och bara slappna av så ställde inga höga krav på henne. Efter jag ridit gick vi och fotade några porträtt bilder. Som vanligt lyckas Fanny ta helt otroliga bilder och kan inte vänta tills jag för föra över dom till datorn så ni kan få se dom, dock blir det först på söndag kanske.

Imorgon bär det ju av mot Vännäs. Ska till skolan på morgon och göra nationella provet i matte sen far jag hem direkt efter det. Har packat lite ikväll men packar det mesta imorgon. Ska rida henne i Vännäs på kvällen och smörja sakerna efter det + att jag duschar henne där. Är så taggad så håller tummarna hon känns fin!:D 

Var super fint väder idag. Strålande sol och 17 plusgrader! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0