Ofräsch ponny..

Idag när jag red kändes Vannis himla fin i början. Travade och galopperade och inget kändes annorlunda. Efter ett tag började hon "halta" när jag försökte ställa henne och betedde sig konstigt. När jag travade på rakt spår kändes det inte alls lika konstigt. Ringde pappa så han kom dit och för er som inte vet det är min pappa kiropraktor(ni får googla om ni inte vet vad det är hehe). På rakt spår såg han heller ingenting och sa att jag bara var nojjig vilket jag har en tendens att vara. Men jag fortsatte envisas och sa jag skulle rida på en volt och då märkte han också att något inte var som det skulle.

Jag hoppade av och vi kände på henne. Hon var varken varm eller svullen. Kollade då under hovarna och märker att ena brodden är helt borta vilket den inte var innan. Alla är lite nötta och hon ska ju skos om till veckan men nu hade ena brodden farit helt. Så då hade det blivit obalans medans jag red helt enkelt. Hon var som sagt inte varm eller svullen bara lite "obalanserad" vilket inte är så konstigt. Dock kan hon ju ha vrickat sig idag då jag red så tar det säkra före det osäkra och låter henne vila från hoppningen imorrn.
Vill inte hon ska få någon blödning eller något annat. Vill hon ska vara fräsch till helgen. Vi smorde på Blue lotion som jag fick låna av Emma och sen fick hon gå in och äta sin kvällsmat. Får hålla tummarna hon inte vrickat sig. Vi får gå en mysig promenad imorgon istället för att hoppa. Riktigt tråkigt för såg verkligen framemot träningen men ska verkligen inte riskera att något händer henne, hennes välmående är så mycket viktigare än en hoppträning!
 
Vi får ser hur jag gör till helgen. Känns hon bra och vi fått nya fixade fossingar på damen så far vi ju och tävlar. Men då ska hon kännas 100% som vanligt. Far dit och känns hon konstig och stannar eller så är det bara fara hem helt enkelt!:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0