Ännu en vilodag.

Idag fick Vannis en till vilodag. Mockade och bara det är jobbigt för ryggen. Ska egentligen inte rida alls fram till måndag så kotorna får hålla sig på plats. Men tror nog jag ska rida imorgon ändå. Slutar tjugo över tolv så ska försöka fara till stallet innan tre imorgon.
   
Är ledig i manegen hela dagen så tror nog jag rider ett lättare dressyr pass bara. Möjligvis att hon får skutta över något litet sockerbits hinder för skojs skull. Inget jobbigt utan bara busa lite. Får väl känna av hur känns. Är hon för pigg kanske jag inte gör det. Det har ju en tendens att flyga lite hovar här och var även fast det inte är en bom så långt ögat kan nå. Så fort det är bommar inblanade brukar energin nivån stiga en aning. Tycker dock hon har varit otroligt lugn senaste tiden. Man har ju känt att hon har en hel del energi men hon har verkligen lagt den på rätt saker. 

Matchade in bra att Vannis ska ha en lugn vecka denna vecka då jag har så ont i ryggen. Får hoppas det släpper snart. Men det borde det ju göra tycker man ju.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0