Ännu ett mindre bra pass..

Kan ju inte säga att dagens pass gick dåligt för det stämmer ju inte riktigt. Men samtidigt fick jag inte riktigt den här känslan som jag brukar få. När hon verkligen höjer ryggen och trampar under sig ordentligt. Nu var det som att hon sprang och böjde på nacken men det saknades det där "lilla extra". I början var hon helt stum. Vad jag än gjorde hade hon huvudet i samma läge och ville inte flytta för skänkeln men samtidigt små stack hon flera gånger och var jätte pigg? Min rygg gjorde ont redan innan jag började rida så orkade inte tjaffsa. Fattade galopp och hon var faktiskt förvånansvärt fin där och blev mer avslappnad efter jag galopperat lite.

Hade ställt fram två sockerbitshinder på var sin sida om en volt och rullade lite på dom. Till en början stack hon bara och blev otroligt stark mot hindrena. Fick göra halt lite väl ofta och göra mindre volter i själva volten. Efter ett tag gav hon sig och var någorlunda lugn och lyssnade på mig. Red inte alls många varv på den övningen. Gav mig direkt hon slappnade av och väntade på hindret. Avslutade med att ställa upp sockerbitarna på högkant och hoppade det tre-fyra gånger. Då blev det turbo fart på ponnyn. Försökte hålla samma lugna galopp men misslyckades lite med det. Sista gången var hon då lugnare. 
Börjar fundera om hennes sadel inte ligger riktigt som den ska trots allt. Kan vara så att hon är omusklad för blev ju faktiskt bättre när jag fick låna Cissi gelepadd att ha under sadeln. Men vi får ta och utreda detta. Ska prata med pappa och med Cissi så får vi se. Ska ge det lite tid också så hon får muskla på sig lite. Kan ju faktiskt bero på det, vem vet.
 
Ska som sagt försöka fixa nya bilder i helgen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0