Blir galen..

Idag var det dags för första ordentliga passet med Vannis på evigheter för min del. Hon var så himla ivrig i början och la gärna energin på lite fel ställe, som att studsa som en känguru, vara rädd för det mesta och ja, allt där emellan.. Skrittade tills hon slappnade av i skritten. Måste sluta med att fuska, har en vana att så fort hon är jobbig i någon gångart går jag genast över till en annan gångart. Ibland funkar det ju om hon tex. får galoppera av sig och sedan börja om med att arbeta i skritten men oftast är det bara en genväg som i slutändan alltid slutar med att jag får rida runt i evigheter innan jag kommer nån vart. 
Men idag gjorde jag inte så nej, skrittade tills hon kändes fin och först då travade jag. Sedan travade jag på tills hon var fin i traven innan hon fick galoppera *klapp på axeln* haha. När hon verkligen började slappna av och lägga energi och fokus på arbetet blir vårat pass avbrutet av en ambulans som kör in i "ryttargången" utanför manegen. Det var tydligen en tjej som flygit av i den andra manegen.
 
Sen skulle dom ha träning i nya manegen som jag red i så fick rida ute i det snö blandade regnet. Vannis var nog lika missnöjd som mig. Hann inte rida länge innan dom sa det var ledig i gamla manegen pga. olyckan så då gick vi in dit. Stackars Vannis blev helt förvirrad och stressade upp sig över allt virrande fram och tillbaka. Red bara runt kravlöst och försökte få henne att söka sig neråt och komma upp med ryggen. Trots att hon var lite spänd och stressad så tyckte jag hon blev riktigt fin i slutet. Fick en jätte bra känsla och är så nöjd över guldponnyn min!!
 
Även fast passet gick väldigt bra kunde jag inte låta bli att nästan slita av mig håret i frustration efteråt.. Kan ni gissa varför? Jo för att jag hade så himla ont i ryggen och som plus på det hoppade min höft ur led vilket den inte gjort på ett tag.. Blir galen att det aldrig kan få vara bra.. Har ju varit bra under en period men nu är det tillbaka värre än innan.. Pappa justerade mig sen när jag kom hem och det var ju inte riktigt så bra som vi trott. Detta resulterar i att jag kommer bli "sjukskriven" (låter lite roligt) från specialidrotten, fysen, och gympan.. Måste även dra ner lite på ridningen och inte rida varje dag hela veckan, vi får väl se hur det går. To be continued... ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0