Får nöja mig på marken.

Idag fick jag nöja mig med att kolla medan Cissi motionerade gula faran. Dock kan jag inte klaga då min ponny faktiskt är riktigt snygg att kolla på! Exakt som jag förutspått var Vannis riktigt arg till en början(vilket hon alltid är när jag sätter upp en ny ryttare). Hon försökte bita henne i benet nån gång också men Cissi skrattade bara åt henne. 
 
Vannis var som sagt missnöjd och väldigt skeptisk till en början. Men efter ett tag så blev hon verkligen såå fin! Minns inte senast min ponny såg så fin ut varken när jag eller någon annan suttit på. Möjligvist nått enstaka pass med mig innan skadan. Cissi har verkligen en otrolig känsla för hästar. Hon rider så prydligt med små hjälper och utöver det har hon ett väldigt bra hästtänk. Var riktigt inspirerande att kolla på. Hon satte verkligen ord på en hel del saker som jag känt så tydligt med Vannis och var härligt att höra någon känna likadant!

Cissi ska få rida henne igen på Torsdag. Hon var riktigt svettig och rätt så trött efter dagens pass. Tror Cissi vågade kräva mer och rida ett lite mer ordentligt pass än vad gör just nu. Lever ju fortfarande i tron att min ponnys ben kommer gå av om jag rider ett hårdare pass numera. Får ta och släppa det, hon är ju faktiskt frisk som en nötkärna *peppar peppar*. Imorgon ska jag longera henne med inspänning. Blir nog bra med ett litet lugnare pass emellan Cissis (om man frågar Vannis) mardrömspass ;)
 
 
Bjuder på två halvkassa screenshoots på Cissi och Vannis. Men kolla bara så avslappnad hon ser ut.
Lite kul är det att se hur himla bra Vannis bär upp sin ryttare. Cissi är många cemtimeter längre än mig ska jag tro och jag upplevde henne inte alls stor på Vannis. Möjligtvis att man fnissade till lite först när hon satt sig upp men så fort Vannis började jobba med hela kroppen tänkte man inte alls på att hon skulle så lång ut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0