Glögghoppet 2015.

Idag var det ju dags för glögghoppet. Vannis var väldigt taggad och blev ganska stark när jag red och hoppade fram. Det släppte lite då hon fått röra sig lite men hon var fortfarande väldigt het och på, inget dålig så länge jag har kontroll så att säga. I 70-klassen kom vinnarskallen fram lite väl mycket och var inte så att jag höll tillbaka i omhoppningen haha ;) Vannis var med på noterna och tyckte det var jäkligt kul att få göra det vi älskar mest igen! När vi gått i mål så bjöd  hon på några bakut sparkar och var då så stolt över sig själv. Som om inte det var nog fick hon göra något annat som hon älskar otroligt mycket - att leda ärevarvet med en gulblå rosett! Trots att det inte var några hisgliga höjder(som tur spelar höjden ingen roll.) var det så himla kul att bara få hoppa en hel bana igen. Dock måste jag fasiken träna upp min kodis, kunde ju inte andas efteråt haha..
 
I den andra klassen som var 80cm så sparade jag lite mer på henne. Inga snäva svängar i omhoppningen. Red långa vägar så hon fick kolla på hindrena och träna lite på det här att hon ska vänta på mig. Hon har ju en tendens att sticka lite så fort hon ser ett hinder. Det fick hon inte göra idag. Gäsp sa Vannis och spexade till det lite med att göra fyra stycken byten i varje mellan hinder 5 och 6, inga fula byten heller. Märkte dom knappt förrän jag kollade på filmen. Dressyrponny kanske? ;)
  Hon var lite osäker idag faktiskt. Hon tvekade lite på hindrena i början men så fort jag la på skänkeln och peppade henne hoppade hon jätte fint.Mot slutet av banan tvekade hon inte alls utan hoppade utan att blinka. Hon har tappat en hel del självförtroende tror jag och sen är vi ju ringrostiga båda två. Men inte en bom har fallit och inte ett enda stopp på hela dagen. Bästa bästa busen, nu fortsätter vi såhär så kommer detta bli så bra igen!
  
Nedan har ni hennes fina galoppombyten, Klicka upp storskärm och kolla på hennes ben!
 haha knasponny.. 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Åh så fina ni är!! Ni ger mig verkligen inspiration, för ni är så himla duktiga och fina! :)

2015-11-30 @ 20:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0