Håll i hatten.

Idag var det uteritt som stod på schemat. For till stallet vid tolv och tog in Vannisen direkt. Efter det fotade jag Jossan, Putte och Vannis. Putte är en ridskoleponny som Jossan också rider ibland. Han är en fjording så vi skrattar så gott åt att han och Vannis är så lika. Lite kul är det ju att hon rider två så lika ponnyer. Hon knäppte även någon bild på mig och Vannis. Vi hade inte så mycket tid på oss men tycker att bilderna blev bra faktiskt även fast jag inte hann pyssla så mycket med inställningarna. Kan kanske slänga upp några av bilderna jag fotade i nått inlägg framöver.
 
Efter vi fotat for jag ut och red direkt så jag skulle hinna ut medan det var ljust. Skulle ju bara ta det lugnt och skritta och trava lite. Ursäkta, hur tänkte du nu? Fnyste Vannis och jag hann knappt hoppa upp innan rodeon var igång.. Jäkla knas ponny. Hon studsade åt både höger och vänster, upp och ner. Att rida henne kan väl ibland jämföras med att sitta i en karusell och du har ingen aning åt vilket håll karusellen far.. Jag red till ängarna och lät henne galoppera av sig där. Dom första svängarna vet jag helt ärligt inte vad tusan hon höll på med. Hon galopperade knappt ett enda steg, vet inte ens om hon rörde marken något. Hon bara sparkade bakut och gjorde världens luftsprång om vartannat. Hon tjöt och var så himla glad. Fick mig då ett gott skratt denna uteritt. 
 
Är så roligt då man ska vända och galoppera upp för ängen. Vannis vet exakt vad som gäller så hon bara står och studsar på samma stället och små stegrar. Så fort man låter henne galoppera kastar hon sig rakt upp i luften och galopperar iväg. Jisses så störd hon är. Är lite fascinerad jag satt kvar. Är inte så lätt då ponnyn inte har nån man jag kan hålla i.. Dock kan jag lova att hennes små påhitt inte är det bästa för mig rygg. Men var gör det så kul som vi hade idag i snön!
 
Bilderna som Jossan fotade idag. Min ponny ser så tjock ut när man fotar henne framifrån.. Hon är väl fortfarande lite små tjock men inte alls som tidigare. Ska vara 100% muskler sen är jag nöjd, hon kan vara ännu snyggare, jag vet det är svårt att tro men så är det ;)
Haha nä men lite mindre mage så är jag nöjd, musklerna börjar komma mer och mer också. Sakta men säkert går det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0