Hoppning.

 
Igår var framridningen inge vidare. Det var bokstavligt talat kaos i ridhuset. Vi var nio stycke som red där. Alla skötte sig snyggt och ingen var i vägen men både jag och Vannis blev lite stressade av alla hästar.Blev mest att stå stilla tills det lugnat ner sig lite. Vannis var väldigt studsig och springig. Orkade inte lägga så mycket fokus på det eller var hon hade sitt huvud. Fokuserade mest på att hon inte skulle dra iväg med mig  så fort jag galopperade haha..
 
När vi väl började hoppa blev hon väldigt stark men mer fokuserad. Hon väntade fint på mig och kastade sig inte före. Hoppade någon gång på ett räcke bara lite fram och tillbaka. Efter det hoppade jag en oxer. Så fort Fanny höjde lite tappade jag ridningen helt. Tycker det kändes högt även fast det kanske inte alls var speciellt högt haha. Så innan hindret blev jag stum och släppte allt så Vannis fick sköta det själv. Det fixar jag säger gulan och hoppar av flera meter framför. När jag väl hade lite is i magen hoppade hon jätte fint. Höjde upp till 90cm en gång och hoppade det. Hon hoppar verkligen bättre när det får bli lite högre. Nu ser vi framemot lördag och hoppas på det bästa. Om vi båda har is i magen kan det nog bli två riktigt bra rundor! :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0