Longering.

Idag blev det som sagt longering med inspänning för Gulans del. Var upptaget i alla "tre" maneger (en av de två manegerna är uppdelat i två delar) så vi fick vara ute i kylan. Såklart var det stenhårt på hoppbanan så blev bara skritt. Men är minst lika bra för en ponny med sån energi som Vannis att bara få jobba  i skritt. Är ju en utmaning för henne att bara få skritta. Till en början protesterade hon och tänkte då minsann inte bara skritta. Hon skulle ju trava! Så tog väl ett tag innan hon faktiskt accepterade att hon inte skulle få göra annat än skritta.

Snabbt skulle hon då skritta, riktigt snabbt. Så fort jag bad henne sakta in blev hon arg, men hon gjorde vad jag bad om. Det är så typiskt henne, hon gör vad man ber om men hon döljer då inte vad hon tycker. Är roligt att stå på backen och se hur hela hästen bara misstycker och tjurar samtidigt som hon ändå går det jag ber om. Surpuppan! Tillslut skulle hon bara skritta jätte sakta och blev så arg när jag bad henne skritta lite snabbare.. Vad ska man säga riktigt.. Denna ponny, man undrar ju vad hon tänker. Efter många om och men skrittade hon faktiskt i ett bra tempo, hon slappnade av och ryggen kom upp! Tränade mycket på att hon skulle lyssna på rösten så bad henne öka, minska och göra halt. Hon var lika arg men lyssnade då så fint. Så fort jag berömmer henne åker öronen dock framåt och hon frustar och spänner upp sig haha.
 
Var väldigt kallt ute men såå fint! Var väldigt mycket norrsken så hela himlen var grön och rörde sig. Riktigt fint men lite läskigt samtidigt. Att det kan bli så, hur fränt är inte det? Var riktigt mysigt även fast jag tappade känseln i mina händer efter ett tag.
 
Några kassa bilder jag fotade för någon dag sen. Enda dagen jag har med kameran till stallet går det såklart knappt fota på grund av vädret.. Hejja mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0