Mysdag

Idag efter skolan for jag och mamma till royal. Idag fick jag faktiskt med mig nya höpåsar. Sen blev det bara en snabbis i stallet. Hade tänkt rida ut men hade så himla ont i både rygge och axeln innan jag ens ridit så kändes lika bra att hon får en vilodag. Hon är ju inte den lugnaste ponnyn att rida ut på och kan bli lite stark ute ibland så tog det säkra före det osäkra. När jag kom till stallet var det redan mockat i Vannis box. Blev så himla glad, är så tacksam för all hjälp. Tusen tack igen Tilda för att du mockat! 
 
Jag och mamma hjälptes åt med resten av stallsysslorna. Mamma fick fylla vatten och jag fixade maten och höet. Tog lite godis och gick ut i hagen och myste med henne. Hon var så gosig och pussades massor. 
Är så roligt nu när Vannis fått en dubbelt så stor hage och en hagkompis dessutom. Hon och Calera funkar jätte bra tillsammans. Dom har verkligen sina ryck ibland och busar som galningar. Det är ju alltid bra Vannis får lite extra motion helst nu när vinterkänslorna börjar krypa sig fram ;)
 
En bild från första ihopsläppet. Det var inte mycket action kan jag lova. Dom var bästa vänner från första stund och gick på upptäcksfärd och nosade på saker tillsammans istället för att springa runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0