Nu är sommaren officiellt slut.

Imorse vaknade jag och det var vitt när jag kollade ut genom fönstret. Blev lite blandade känslor för känner mig inte riktigt redo för snö än då jag lever i förnekelse om att sommarn redan är slut. Samtidigt har jag mycket hellre snö än regn. Jag hoppas verkligen att denna snö får stanna nu så det inte bara blir slask av den. Är så sugen på att rida ut men känns inte som ens smart idée då Vannis har en tendens att bli väldigt studsig ute. Måste ju som sagt vara försiktigt men ryggen och annat nu. Är upptaget överallt då det är pontus kurs på klubben fredag-lördag. 
 
Men tror kanske bara det är nya manegen är upptagen hela kvällen. Gamla blir ledig sju om jag läste rätt. Som det ser ut nu planerar jag att rida ett dressyrpass istället. Får lite dålig samvete då Vannis inte alls fått vara ute mycket på senaste tiden. Rider oftast mer ute i skogen än inne men på senaste tiden har det inte alls blivit så.. Skärpning! På söndag blir det ut på en lugnare tur, kanske bara skritt och trav. Är i galoppen och blir så studsig och övertaggad. Jossan red ju Vannis igår, hon hade varit taggad men annars hade det gått bra lät det som. Man känner sig lite jobbig som skriver och frågar hur det går hela tiden men kan inte låta bli hehe..  
 
cp<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0