Rygg j*vel..

Fick mig inte till stallet på förmiddagen idag då både mamma och Janne jobbade. Tänkte köra moppe men hann knappt ur från gården innan både jag och moppen låg på marken. Var bara två plusgrader ute så var rätt så halt. 
Klockan fem skulle vi äta middag hos Jannes mamma så fick fara till stallet efter det helt enkelt. Var i stallet vid halv åtta. Bästa Tilda hade redan mockat idag så jag tog Vannis ut boxen och gjorde ordning henne direkt. Mamma fixade hö och andra saker. 
 
Red i gamla manegen då det var bokat i nya för hundar. Blev ett lösgörande pass på halvlånga tyglar idag. Hon var faktiskt väldigt fin i början av passet. Mot slutet fick jag så ont i ryggen och spände mig så mycket att Vannis också blev spänd och stressad. Det strålade i hela ryggen och gjorde så ont så till slut kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Helt sjukt vad ont det gör. Travade av henne och fick henne någolunda avslappanad iallafall sen var det bara att ge sig.. Kan förstå nu varför Vannis varit så himla spänd och stretig dom senaste dagarna.
 
Pappa justerade mig igår och konstaterade att min disk ligger i kläm. Resten av mig var dock alldeles för sne för att vi skulle fixa disken då. Han justerade resten och sen skulle vi vänta några dagar innan vi fixade disken. Trodde jag skulle kunna rida men icket. Nu kan jag då knappt röra mig utan att det gör ont. Jossan har ju Vannis imorgon och Cissi ska få rida henne på Tisdag. Ska bli roligt att se Cissi rida henne. Hon är så himla duktig. Tror dock Vannis kan bli riktigt arg då Cissi med största säkerhet kommer komma åt henne ordentligt!
 
Blev tyvärr inga nya bilder under helgen.. Är ledig tisdag så kanske lyckas fota nå hagbilder eller liknande då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0