Uteritt.

Idag slutade jag 11.20 då dom två sista lektionerna var inställda. Dom två lektionerna jag hade gick så himla segt så var väldigt skönt att få sluta efter dom. Var i stallet vid två tiden. Tog in Vannis och red direkt så jag skulle hinna ut medan det fortfarande var ljust. Myste med hästarna ett tag i hagen också. Dom kommer verkligen bra överens Vannis och Calera. Vannis tycker dock inte om då Calera ska mysa med mig, oj så arg hon blir. Egennyttig ponny jag har!
 
Idag blev det en uteritt med mest skritt och galopp. Var lite hårt på vissa ställen trots att det var plusgrader, så blev nästan mest skritt. Eller ja skritt enligt Vannis vilket är mer att studsa runt och takta.
Försökte galoppera på sidan av själva stigen då det var mjukare där. Men det är lättare sagt än gjort med en ponny som bara studsar åt alla håll och kanter. Avslutade med att klättra lite och sedan fick hon galoppera lite på terrängbanan. Vannis var då himla nöjd efter ridturen och hade nog mer än gärna varit ute flera timmar till. Jag däremot hade så ont i ryggen så fick mig knappt av ponnyn efteråt.. 

Hade ju ridit före jag mockat och gjort resten. Det var inte skönt kan jag lova. Hade så ont i ryggen efter jag ridit och så skulle jag mocka efter det. Förstår inte vad som hänt med min rygg riktigt. Måste vara sen i lördags då Vannis bjöd mig på en gratis flygtur upp i luften och sedan ner i sadeln igen med världens duns. Pappa som är kiropraktor har justerar mig efter det. Var ju en hel del kotor som låg fel. Jag hoppas verkligen det blir bättre och att det bara är ett tag jag kommer ha så här. 
 
Smulan♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0