Beslutsångest.

Idag blev det att rida i nya menegen. Har blivit alldeles för mycket ridning inne eller på banan senaste tiden. Idag fick hon bara galoppera på i manegen då hon måste få upp kondisen lite. Var svårt att ha kontroll på fartdåren till en början men sen galopperade hon på i ett jämnt tempo. Efter det travade jag mest bara runt. Var trött i både kroppen och huvudet idag så hade inte riktigt ork att träna på något speciellt. 
 
Efter jag ridit en stund fick min kompis Celina prova rida. Första träningen av många för henne framöver, ska nämligen lära henne rida. Kommer bli roligt att se hur det går. Idag gick det då väldigt bra. Fokusen låg på basic saker som att svänga, stanna och lättridning. Man förstår som inte att ridning är så svårt förrän man ser någon som aldrig ridit förr försöka. Både häst och ryttare var duktiga. Blev ett litet missförstånd när Celina skulle backa och Vannis trodde hon skulle stregra. Men Celina höll sig kvar som tur var!
 
Imorgon rider jag på morgonen i samband med att jag släpper ut hästarna. Är alltid skönt att rida på morgonen. Blir en välförtjänt uteritt för oss båda. På torsdag är det ju klubbdressyren. Har lite beslutsångest om jag kanske ska avanmäla mig. Känns så onödigt då det är så mycket som inte stämmer ännu. Vi båda har ju bara varit igång någon månad. Är ju bara en klubbdressyr så är ju inga krav på det sättet, var ganska dyrt också så nja tveksamt om det känns värt. Ska rida igenom programmet en snabbis imorgon efter uteritten och se hur det känns så får vi se hur jag gör. Lyckas alltid skriva så långa inlägg haha, hoppas ni var lässugna!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0