Fy vilken morgon..

Igår hade jag en riktigt hemsk morgon till en början. Var i stallet vid klockan sju och släppte ut alla hästar förutom Vannis. Ställde henne i ryktspiltan medan jag mockade eftersom jag skulle ut och rida direkt efteråt. När jag kratsade hovarna såg jag att hon fått en spik in i hoven? Tror ni jag fick panik eller? Försökte dra bort den för trodde inte den hade farit in i hoven men den satt som sten. Hann ju flyga tusen tankar genom huvudet om hur jag skulle få ta bort henne osv, ja ni kan ju bara tänka er. Att någon av mina hästar ska trampa in en spik eller liknande i hoven har varit en av mina värsta mardrömmar länge. Såg ju rätt hemskt ut men den satt i strålen och inte i själva hoven vilket var tur det. Det blödde ingenting men  jag visste ju inte hur djupt den satt.
Visste att Cissi skulle till stallet så skrev till henne. När hon kom dit så hjälpte hon mig att dra bort den med en tång. Ni förstår inte hur hårt den satt! När hon väl dragit ut den ser vi att det var ungefär 1,5-2cm av spiken som varit i hoven. Vi hade sån tur att den hade inte träffad några "nerver" eller andra känsliga ställen i hoven så hon varken haltade eller var öm när man tryckte där. Vi tog och "rengjorde" med jodopax.
 
Efter den händelsen var det skönt att bara få fara ut och skritta. Mest så jag var säker på att hon inte hoppade på tre ben hehe. Blev en barbackatur på hacket i ungefär 40 minuter. Hade på ländtäcken och virrade det runt benen då det var fyra minusgrader ute. Är verkligen mysigt att vara ute och skritta på morgonen när det är frost på marken. Efter bara en kvart var jag dock osäker om mina fötter fortfarande var kvar, men förutom det så hade vi det riktigt mysigt♥
 
Inte riktigt den synen man vill mötas av på morgonen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0