Hon är allt bra galen.

Idag red jag Vannis på hoppbanan.  Kände direkt jag hoppade upp att hon hade mycket energi. Men det är som Sandra Ledin(http://sandraledins.blogg.se) skrev - Som man bäddar får man ligga!
Var ju bara ute och busade igår så då hade man ju att göra idag.. Så fort jag tog tyglarna började hon att studsa. Fuskade lite och skrittade bara fram sen fattade jag galopp direkt. Hon var väldigt stark och springig men efter ett tag gav hon efter. Tränade mycket på det Cissi hjälpte mig med. Red i en åtta och gjorde galoppombyten. Hon gjorde klockrena byten varje gång och utan att rusa iväg varken före eller efter!
 
La fram en bom och galopperade öven den lite i båda varven också. Hon rusade en aning i början och från ingenstans hoppade hon bommen som den vore ett hinder på 150.. Var riktigt nära på att drutta i marken men höll mig kvar. Efter en hel del galopp var det dags att få henne avslappnad i traven vilket tog sin tid. Efter många volter senare så lossnade hon äntligen. Kan inte annat än vara nöjd över henne i vanlig ordning även fast hon tyckte mitt ansikte behövde en dreggel inpackning.. 
 
Inte lätt att få en lyckad bild när ponnyn bara ska pussas hela tiden.. Hon är ju så ful så hon blir söt. Knas ponny♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0