Hoppträning

Idag har jag och Vannis "hopptränat" för Cissi. Vi började med att rida fram och träna på att ställa henne så hon börjar jobba ordenligt med ryggen. Idag var hon inte alls speciellt samarbetsvillig. Det tog ett tag innan hon accepterade skänkeln och flyttade för den. Hon är ju så fin när hon väl vill, men som jag skrivit tidigare måste man ju tänka på att hon inte har samma muskler som innan skadan. Det är bara jobba på det. Blir ju såklart lättare när hon får mer muskler och mindre mage.
 
Sen började vi med att hoppa lite studs. Vi hoppade inte studsen så mycket då vi inte ville att hon skulle få mjölksyra. Jag hoppade den några gånger och bröt av till skritt ganska direkt efter då Vannis gärna blir lång och stretar emot så mycket efter hindrena. När vi hoppat studsen lite så gick vi vidare till nästa övning som var tre travbommar,sen några meter fram till ett sockerbitshinder och sedan ett räcke. Räcket hoppade vi kanske 70-80cm i slutet. Det gjorde vi kanske 4 gånger. Ponnyn får verkligen 10 guldstjärnor av 10 möjliga. Hon var så lugn och uppmärksam på mig, nu är det bara fortsätta träna så är vi snart igång igen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0