Stallfri dag.

Idag har Jossan ridit Vannis. Jag själv har gått runt och rullat tummarna. Gick en långprommis med min hund Sally och förutom det har jag inte gjort något alls. Spelar lite piano, kollat tv och ätit massor haha. Det lät som det gått bra för Jossan vilket känns skönt!
 
Kan ju ta och skriva lite om senaste passen. I onsdag var ju värsta passet på väldigt länge. Cissi har hjälpt mig lite med Vannis och sättet hon vill jag ska rida Vannis på funkar så bra. Dock tycker inte riktigt Vannis om det då jag verkligen kommer åt henne och hon måste arbeta med hela kroppen. Just nu är hon ju lite omusklad vilket man måste tänka på. Men hon försökte först komma undan med att sticka hela tiden. Efter det försökte hon slingra sig som en orm och när hon väl kom på att det heller inte funkade vägrade hon gå. Tur var höll jag mig lugn hela tiden, röt lite åt henne och var nära att fälla nån liten tår i frustation. Efter ett tag gick hon framåt och var himla fin så gav mig direkt då.
 
I lördags fick jag hjälp av Cissi. Vannis stod fortfarande emot lite men inte mycket jämför med onsdagen. Tränade mycket på att ställa henne utåt och inåt. Vi red på framhoppningen(var ju storhäst tävling) så vi gjorde en övning där jag hoppade lilla hindret sedan ställde henne efteråt. Vi avslutade med att hoppa ett räcke fyra gånger. Vilken stjärna jag har♥
 
Igår joggade jag bara lite lätt på hoppbanan. Hon var jätte mjuk och väldigt framåt utan att bli överpigg. Ställde lite och hon var som en gummiorm haha. Blev ett väldans långt inlägg, men är ett inlägg iallafall!
 
 

Kommentarer
Postat av: alex

Vannis är så otroligt fin! :>

2015-10-27 @ 00:47:35
URL: http://naturaleques.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0