Träning och stallmys.

Oj.. Nu var det ett tag sedan jag bloggade.. Igen. Ska försöka ta tag i detta nu och bli  bättre på att blogga. Men är så mycket på dagarna så man hinner ju nästan inte. Igår fick jag rida Klaras stjärna Shana. Red ut i skogen tillsammans med Kelsie som fick låna Vannis. Shana var lite taggad men är ju van vid Vannis så var ingen fara. 

Idag hjälpte Cissi mig när jag skulle rida. Hon är så duktig och hennes sätt att tänka passar så bra för mig och Vannis.  Vi tränade mycket på att få henne att verkligen lossna och jobba med ryggen. Aldrig fått Vannis så avslappnad och lugn. Fick en sån känsla i slutet och hennes gångarter kändes helt annorlunda. Ska verkligen ta med mig hennes tips när jag rider själv och få detta ännu bättre! Kommer bli så bra med Cissis hjälp tror jag.
 
Efter det släppte jag och Cissi ihop våra hästar. Vi funderar nämligen på att slå ihop våra hagar så hästarna kan stå tillsammans. Tror Vannis skulle tycka om att äntligen få stå med någon igen. Vi släppte iallafall ihop dom i gamla manegen. Vi trodde ju att dom skulle tjuta lite grann, men jag kan lova att det var ingen action what so ever. Dom var bästa vänner från första stund! 

Kelsie ska tävla imorgon och jag ska följa med som hästskötare. Vi duschade Morris med hjälp av ketchup. Ja, ni läste rätt - ketchup! Bara i svansen dock och den blev faktiskt vitare än vanligt. Nej nu ska jag ta och sova. Upp med tuppen imorgon och knoppa Morris innan bilen rullar mot Luleå. Ni får hålla tummarna för Kelsie och Morris imorgon!
 
Två bilder från när jag fick provrida Morris, otroligt fin ponny!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0