Små steg i rätt riktning!

Idag har jag och Vannis travat för första gången! Wie nu känns det som vi kommer någon vart här. Är så kul när det går framåt. Nu ska vi träna massor på övergångarna från skritt-trav och tvärtom. Så småningom ska jag börja trava bommar också men det får dröja ungefär två veckor kanske. Finns ingen töntigare männsika än mig när det kommer till min ponny. Helst skulle jag vilja vira in henne i bubbelplast.
Är så himla försiktigt när det kommer till att sätta igång henne. Hade inte tänkt trava förrän två-tre veckor men dom flesta tyckte att det är lika bra trava nu när jag skrittat den tiden vetrinären rekommenderade. Hon kanske lugnar ner sig när hon får trava lite. För någon dag sedan skulle vi skritta bommar men Vannis bestämde sig att hoppa alla tre bommar direkt istället..

Idag var hon däremot ovanligt lugn. Fick hjälp av Cissi med massor av viktiga småsaker som jag måste tänka på. Blev stor skillnad på Vannis. Om det inte vore för Cissi hade jag väl mest troligast skrittat i en månad till haha.. Är så skönt att ha folk som är kunniga och kan hjälpa en när man tror sin ponny ska dö varje dag! Men fyy vad jag har tappat min hållning. Känns som jag sitter som en hösäck. Kan ju inte ha några muskler kvar för orkar ju inte sitta rakt. Ridning är jobbigare än vad jag minns det och då har jag bara skrittat och travat än så länge.

Nu ska jag till stallet igen och utfodra hästarna. Imorgon är det dags för min första special idrottslektion vilket självklart är ridning. Kan meddela att det känns mycket roligare att kliva upp tidigt på morgonen när man ska rida än gå till skolan ;)
 
Snart kanske vi äntligen får hoppa igen - om jag nu ens vågar haha :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0