Tidig morgon.

Godmorgon!

Idag blev det en tidig morgon för min del. Har som jag nämde igår, special idrott idag på morgonen. Klev upp halv sex, åt frukost och for till stallet. Släppte ut hästarna och sedan borstade jag Vannis. Blev att rida på hoppbanan idag. Red i kanske 35-40 minuter. Jobbade mycket på att hon skulle vara lugnt och ta ett ärligt stöd. Tänkte på vad Cissi sa igår och det kändes mycket lättare idag, hon lyssnade bra på skänkeln och stressade inte upp sig. Travade ungefär 4 gånger efter långsidan och var noga med att hon inte fick stressa upp sig i övergångarna. Hon är så duktig min stjärna! Hon var väldigt pigg och låtsades bli rädd för saker. Men höll sig avslappnad mestadels av tiden iallafall.
 
Klockan åtta var det dags för specialidrotten. Red en häst som hette Verona. Har inte ridit henne tidigare så var roligt att prova en ny häst. Hon är dock vääldigt stor och som många av er vet är jag inte speciellt förtjust i stora hästar. Är ju en ponnyryttare av en anledning förstår ni ;)
Men hon var iallafall jätte fin! Lite trög till en början men  när man fått igång henne, vilket var lite kämpigt med mina små ben, var hon faktiskt riktigt rolig att rida. Vi fick rida runt själva så Asso(Ridskolechefen) fick kolla och sedan prata med en och en. Fick massor med beröm vilket är så bra för mitt självförtroendet då jag oftast trycker ner mig själv. Det enda hon ville påpeka var handen vilket jag haft problem med länge, vrider alltid om den. Ska bli så kul att få börja rida kontinuerligt igen och utvecklas. Har ju så mycket kvar att lära och är ju det som är så kul med den här sporten - du kan alltid bli bättre! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej!

Vem har gjort din header och gör du design/headers själv?

Tacksam för svar då min är lite kaos just nu :)

2015-09-27 @ 20:56:49
URL: http://kajsaholmgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0