Genrep inför helgen!

Idag var det dags för hoppträning med Cissi. Kändes lite ångestladdat att hoppa upp i sadeln idag. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som triggade den känslan. Det senaste passen har inte varit något att hänga i granen och min motivation har bara dalat neråt. Helgens tävling har inte känts speciellt lockande så kände väl pressen att få till ett bra pass.
 
Redan när jag hoppade upp kändes hon väldigt överladdad. Dock så var hon väldigt mjuk och kändes trevlig i munnen. Vi la inte så jätte mycket fokus på framridningen. När jag ridit fram och fått henne någorlunda avslappnad så började vi hoppa fram på ett kryss. Hon var väldigt taggad mot hindret men lyssnade väldigt fint och tog inte kommandot i egna händer och bara stack som hon oftast gör. Hon var fortfarande riktigt trevlig i munnen och stretade inte eller kastade med huvudet. När vi hoppat fram lite så började vi med själva övningen.
 
Dagens hoppning fick bli tre hinder med 4-5 galoppsprång emellan. Hon blev lite mer taggad men hon väntade fortfarande fint. Jag var lite dålig på att räta upp mig direkt efter hindret men när jag väl fick kläm på det gick det så himla bra! Fick en härlig känsla och fast vi höjde upp så hade jag fortfarande samma känsla. Det kändes så enkelt på något sätt! Mittenhindret höjde vi upp en del. Vannis har inte fått hoppa speciellt högt sedan hon sattes igång så styrkan fanns inte riktigt där. Så hon petade någon gång men sedan hoppade hon fint. Fick några riktigt bra språng och det kändes såå bra! 
Tror aldrig jag haft en sån bra hoppträning där Vannis varit så fin som hon var idag. Är så nöjd över henne! Motivationen fick sig då en rejäl knuff i rätt riktning och kan knappt vänta till tävlingen nu! Finaa fina ponny!! Kan inte tacka Cissi nog för hur mycket hon stället upp och hjälper mig!
 
 Har lite filmer som jag kanske bjuder på så fort jag får dom. Då min mobil dog så fick Kelsie filma med sin! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0