Hejja mig.

Visst är uppdateringen bra? Eller så inte. Ber om ursäkt för det men är mycket på gång för tillfället. Igår skrittade jag iallafall ut på Vannis. Lär mig aldrig att det inte går att skritta ut på min ponny så från och med nu byter vi namn till skutt tur istället för skritt tur. Studsa och skutta är väl det enda min ponny gör haha. 
Idag red min lillasyster Vannis. Longerade Vannis före så hon fick bli av med lite energi och det behövdes. Hon brallade som tusan. Jessica(min lillasyster) kolla på mig lite förskräckt innan hon frågade "Ska jag rida på den där?" haha, ja gumman lilla upp och hoppa visst ser det roligt ut?
 
Vannis skötte sig bra när hon red. Longerade hennes så hon fick träna på balansen och lättridningen lite. Dock ville Vannis inte skritta när det var tänkt hon skulle göra det. Hon gjorde några riktiga rivstarter från skritt till trav. Jessica satt ju kvar och blev då inte rädd utan skrattade mest bara. Vannis kollade bara på mig som ett frågetecken när jag sa åt henne att man inte fick göra så.
"Men hallå det var väl balansen hon skulle träna?" såg det mest ut som hon tänkte och tre sekunder senare satte hon av i trav igen.. Ja hon är ju ingen nybörjarponny och man får väl lära sig den hårda vägen ;) Till slut accepterade Vannis läget och var jätte duktigt! Skrittade lugn när jag bad om det och travade saaaakta fram. Är bra träning för henne också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0