Helrakad.

I Lördags fick Vannis löshoppa. Det uppskattade hon faktiskt och skötte sig super bra. Blev inga höjder utan max 1m-110cm kanske. Bra för henne självförtroende.
 
Igår så stod det rakning på schemat. Helrakade henne denna gång. Det enda håret som finns kvar nu är halva huvudet. Så nu ser hon riktigt snygg och sportig ut. Redo för våran årsdebut nu till helgen ;) Fyy så nervös jag är! Håller nästan på att avanmäla mig. Vi har ju inte tävlat sedan i maj. Det är hela nio månader sedan! Minns ju inte ens hur man gör längre haha.. Tur det är på hemmaplan iallafall. Ni får hålla tummarna för oss. 

Efter jag rakat henne for jag ut och red en sväng. Hon var riktigt taggad och galopperade på stället. När vi skulle vända hem så var hon inte lika taggad och försökte vända bortåt flera gånger.. Vannis är nämligen inte som de flesta andra hästar. Hon älskar att vara ute och blir oftast besviken när vi vänder hemåt.
Idag rider Jossan Vannis. Får hoppas hon sköter sig. Hon är inte riden ordentligt sedan i onsdags så Jossan lär väl ha lite att jobba med idag. Får be henne om ursäkt för min dåliga planering hehe. På tisdag är det dags för hoppträning!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0