Lång dag.

Var i stallet vid åtta imorse och släppte ut hästarna. Tog emot lite att kliva upp när man faktiskt var ledig idag.. Vid halv nio kom hovslagaren. Har en ny hovslagare då min gamla ska sluta sko i Skellefteå. Elin heter den nya. Som jag nämt innan är Vannis väldigt skeptisk mot hovslagare då hon har lite dåliga erfarenheter av dom.Gillade verkligen hur Elin var med Vannis. Bara pratade med henne, stod och masserade så hon skulle slappna av lite och bara accepterade att Vannis inte hade en tanke i världen på att ens låta öronen peka framåt. Mot slutet blev Vannis dock väldigt nyfiken på vad hon höll på med och öronen var spikade framåt enda tills hon råkade kolla på henne. Då surade hon genast.. Knasponny!
 
När hon var färdigskodd så for jag och Kelsie ut och skrittade. Ponnysarna var väldigt pigga så bjöds på lite bakutsparkar av Vannis vanlig ordning. När jag kom tillbaka släppte jag henne i manegen så hon fick springa av sig lite! Dock tyckte hon det är lite läskigt i gamla manegen så hon blir mest stående i ett hörn och vågar inte röra sig haha.. Idag var hon lite tuffare iallafall och nosade faktiskt omkring lite grann. Lät henne inte springa allt för mycket då Jossan skulle rida ut lite senare. Känns väldigt bra i mammahjärtat att ponnyn fått slippa boxen väldigt mycket idag!! Hon hann äta sin lunch sen tog Jossan ut henne igen ska jag tro. Kan tänka mig ponnyn är väldigt nöjd! Jossan hade överlevt uteritten också så kändes skönt att få höra! Imorgon blir det ännu en uteritt sedan är det dags för pay & jump på onsdag!
En bild från dagens uteritt i det helt underbara vädret!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0