Peppad!

Hade min första och enda lektion klockan 10 idag. Var riktigt skönt kan jag lova. Skippade att sminka mig så sov lite extra länge. Var riktigt skönt! Blir inte mycket sovmorgon denna helgen. Har stalljouren före tävlingen på lördag, sedan jobbar jag två klasser tills det är min tur att tävla.
Måste erkänna att jag tycker det rätt dåligt att vi som tävlar ska behöva jobba. Helst ha stalljouren på morgonen(innebär att mocka, fyllahö osv till alla ridskolehästar.) Jag är iallafall heelt slut efter det. Hur ska man då kunna prestera bra sedan när man hoppar upp på hästryggen? Nej när jag tävlar vill jag enbart kunna fokusera på det. Annars har jag inget emot att jobba på tävling!
 
Ska strax bege mig mot stallet. Ska låta henne jogga idag. Får hoppas hon är på bra humör. Jag är iallafall otrolig peppad på att få hoppa upp på hästryggen efter gårdagens pass. Tror hon ska få gå ut i hagen en sväng medan jag mockar och städar lite. Ska städa i sadelskåpet tänkte jag. Fick så bråttom igår så kastade bokstavligt talat in allting haha.. Så blir bra för henne att få lite friskluft. Har fortfarande inte löst hagproblemen.. Nu till helgen är det tävling så då går det inte att lösa. Men nu verkar det iallafall som strömmen funkar som den ska. Ska låta henne gå ut utan täcke idag så hon får sig en rejäl kyss. Hon är väldigt rädd för strömmen så då kanske hon håller sig inne i hagen om hon bli påmind om strömmen. Vi får se ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0