Skellefteå ridklubb.

Lördag
LC: Cissi hjälpte mig på framhoppningen. Hon kändes himla fin och väldigt taggad. Inne på banan blev hon lite osäker med jag red bara på framåt. Vi nollade grunden och fick ett ner i omhoppningen. Hon snubblade till i svängen och hann inte få tryck i bakbenen på henne. Efter det höll Vannis på att hoppa fel hinder men jag hann svänga haha, hon var lite väl taggad på hinder ;) 
 
LB: Hon hade taggad igång lite mer till denna klass. Hon tvekade lite på kombinationen och sedan scandic hindret men hoppade ändå. Hon kändes fortfarande lite osäker men inte alls lika mycket som första klassen. Blev ett ner i grunden. Samma hinder och nästan samma sväng som i LCn.. Irriterande.. Men är så nöjd och känslan var super i denna klass!
 
Söndag
Hoppade bara en klass söndagen vilket blev LBn. Hon var om ens möjligt ännu mer taggad denna dagen. Hon kändes helt ootroligt fin på framridningen och framhoppningen. I denna klass gick hon in på banan med sån självsäkerhet! Hon tog tag i varje hinder och var såå taggad! Var så roligt att rida henne och känna att hon inte tvekade en sekund! Hon var så självsäker och tyckte jag var helt galen som inte lät henne springa ännu snabbare och hoppa det närmaste hindret, varför vänta och hoppa det som står där borta liksom? Blev ett ner på andra hindret som var ett räcke, på ungefär samma ställe som de andra hindrena vi rivit stått.. Men vad gör ett pet när känslan var helt otrolig? Kunde inte låta bli att fälla någon lyckotår när jag kom ut från banan. Vilken jädra comeback vi gjort  - hon känns finare än någonsin!
 
Nu fick vi även på svart och vitt vad vi behöver träna på - att ha tryck i svängarna! Hon hinner inte riktigt få med sig bakbenen genom hela svängen vilket resulterar i rivningar. Även om det känns riktigt surt med rivningarna så är jag såå nöjd! Mitt mål med helgen var att ta mig runt banan i alla klassen vilket vi helt klart gjort, har gått över förväntan! Inga stopp och kändes som hennes självförtroende bara stärktes mer och mer för varje hinder vi hoppade! Nu är jag så laddad att träna vidare och få tävla mer. Nu är vi med i matchen igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0