Snart..

.. Kanske min ponny kan få se solljuset igen! Vi är på god väg att fixa hagen nu så jag hoppas vi har tid att sätta dit plankorna till veckan. 
I lördags hjälpte jag Jossan när hon skulle hoppa Vannis. Det gick galant och slutade med att dom hoppade två språng på 110 utan problem! Såg jätte lätt ut och Vannis var väldigt lugn. Är kul att se vilken skillnad det blivit sedan första gången Jossan hoppade Vannis. På onsdag är det dags för pay & jump för dom två, LD(70) och LC(80) hoppar dom. Kommer gå galant tror jag!
 
Idag red jag för Cissi. Känslorna efter dagens ridpass var väldigt blandade. Ser verkligen framemot att få forsätta träna samtidigt som jag helst aldrig sätter mig upp på en häst igen. Vannis var riktigt stark och ofokuserad. I slutet blev hon dock riktigt fin och jag fick en bra känsla i galoppen så det kändes härligt då det är galoppen som varit lite problematisk med henne nu för tiden. Min ridning är jag dock så otroligt missnöjd över. Är glad att jag slipper se själv hur dåligt jag rider. Känns hemskt rent ut sagt och jag förstår att min ponny inte kan prestera med mig på ryggen alla gånger! Nej nu får jag skärpa mig. Samtidigt känns det som det står så still i ridningen för min del. Jag vill ju rida fler hästar och utvecklas ännu mer med min egna ridning.. Ja vi får se vad som sker, just nu har jag inte så mycket motivation till att fortsätta. Min ponny är ju inte så lätt då hon har sånna här dagar heller och är faktiskt raka motsatsen till lättriden.  Så idag får jag tänka lite såhär - "det är väldigt enkelt att bara sitta vackert på en välriden häst, men det är inte lika enkelt att få en häst välriden genom att bara sitta vackert.". Vi tränar vidare helt enkelt..
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej:) Rider du med musik? PS tycker om din blogg:)

Svar: Jo oftast rider jag med musik, dock alltid bara med ena hörluren i eller med låg musik så jag fortfarande hör vad som händer runt omkring. Endast om jag rider helt själv i manegen rider jag med båda lurarna i och hög volym;)Så roligt att höra, tackar! :D
Agnes Zedig

2016-02-16 @ 07:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0