Vilken stjärna!

For till stallet direkt till skolan så var där vid halv fyra. Skulle försöka hinna göra klart alla stallsysslor och rida innan klockan sex då vi hade stallmöte. Pfft inte en chans.. Hann mocka och rida iallafall! Så de två saker som tar mest tid var iallafall klara. Vannis var inte speciellt roligt att rida idag till en början. Skrittade lite och hon var heelt okej, travade och hon var heelt okej, fattade sedan galopp och det blev kaos. Hon var ju inte avslappnad och med på noterna alls. Fanns ingen broms och hon gick inte att svänga. Fokuserade på allt utom mig och sur och grinig var hon också.  Jag som såg framemot att rida idag och var peppad på ett bra pass. Satt mest och kände för att gråta och ge upp. Men vad tusan, det blir ju vad man gör det till! 
 
Fick spola tillbaka bandet och börja om med skritten. Gör om gör rätt! Denna gång började jag inte trava förrän hon var som en gummiorm i skritten. Så himla mjuk och följsam. Började trava och då spände hon till lite grann. Red lite serpentiner, övergångar enda tills hon blev lika mjuk och följsam där. Då la jag till galoppen också. Nu var hon fin även i galoppen. Lite för taggad men la ändå fokusen på mig och ville göra rätt. Ställde och böjde i galoppen och vilken wow-känsla hon bjöd på! Satt bara och log, ville inte sluta rida! Är så kul när allt börjar falla på plats mer och mer gällande dressyren. Hon börjar bli så balanserad och "ridbar". Hon söker sig neråt och framåt men lyssnar ändå på förhållningar. Vill bara rida mer mer mer mer! 
 
Ingen gör mig så glad<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0