År 2015 pt.1

Detta året och 2014 har varit två av det värsta åren i mitt liv so far. Är nästan lite rädd att säga "nu kan det här året inte bli mycket värre" för det är exakt vad jag sa i början av 2015 också. Istället ber jag bara att detta året blir bättre för annars vet jag inte vad jag ska ta mig till helt ärligt. Tänkte göra en liten summering av året vilket jag brukar göra varje år.
 
Januari.
Firade nyår med Celina exakt som i år. På hästfronten tränade jag och Vannis bara inför den kommande tävlingssäsongen. Vi tränade regelbundet för Erica under hela Januari. Annars hände det inte mycket speciellt denna månad.
Februari.
Hände inte mycket speciellt här heller, tränade för Lotta och även för Erica någon till gång. 
Mars.
Vi red en pay & jump där vi nollade både 90cm och 1m. Hon kändes toppen fin inför våran årsdebut den 21 mars, på min födelsedag. Första klassen gick bra den tävlingen och vi fick ett ner i omhoppningen. Andra klassen blev vi uteslutna och hon kände inte alls som sig själv. Vi tränade vidare och hon var väldigt fin på träningarna.
April.
Tränade för Lotta även denna månad, minns att hon var så otroligt fin den träningen. Fick även besök av Olivia från Piteå under en helg vilket var jätte roligt!
Maj.
Ja det var väl i maj hela helvetet började. I början av Maj kändes Vannis lite ofräsch. Visade sig sen att hon vrickat sig. Hon fick ta det lugnt fram till tävlingen i Vännäs som var den 9 maj. Hon kändes helst som vanligt så vi fort dit. Då rev vi ett hinder ganska rejält i första klassen. Hon var sedan halt till veterinär besiktningen. Vi trodde det berodde på att hon gjort sig illa när vi rev för bara två dagar senare var hon helt som vanligt. 
Dum som jag var for jag och tävlade meeting i SURF 23-24 maj. Hade en sjukt rolig helg tillsammans med Emma och Sandra och kom tvåa i helgens första klass. Men sen gick det bara utför. Flög av i LAn och sedan i LBn utgick jag då jag inte kände igen min ponny alls.. Några dagar efter tävlingen blev hon väldigt dålig.  Hon var varken varm eller svullen och rörde sig som vanligt på rakt spår men när man longerade kunde hon knappt trava.. Vi ringde vetrinären som skulle komma ut och kolla på henne så fort han fick en ledig tid.
 
Juni.
Vetrinären kom och kollade Vannis i början av Juni. Hon skulle äta equioxx i 7-10 dagar sen provas rida lite grann och se om hon fortfarande kändes dålig. Vi som skulle rida i vårat hopplag denna säsong strök oss från det. Jag for till frankrike och Fanny tog hand om Vannis och gav henne medicinen medan jag var borta. Jag hade svårt  att ha roligt i frankrike då jag konstant oroade mig över Vannis.  När jag kom hem provade jag rida henne och hon var fortfarande väldigt dåligt. Oj om ni bara visste hur dåligt jag mådde och hur ont det gjorde att se sin absolut bästa vän ha så ont.. Vi ringde till kliniken och fick tid den 30 Juni. 
Där blev hon behandlad höger knä fram och vänster knä bak. Hon fick stå i boxhage tills vi for tillbaka på återbesöket den 4 Augusti. Var ett jävla helvete att ha henne stående i den där hagen. Kan inte ens säga vem av oss som var mest deprimerad.. Vannis hade ingen livsglädje kvar alls. Min glada spralliga ponny orkade knappt lyfta huvudet och var allmänt hängig och seg. Spenderade de flesta dagarna gråtandes i henne hage eller ute på kortare promenader. Spenderade varje minut jag bara kunde med henne, varje dag som om det vore den sista.
^Drogad ponny på kliniken huhu.. :(
 
To be continued haha ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch, nej detta verkar inte ha varit ett så bra år för er del... Håller alla tummar och tår för att det går bättre detta år!

2016-01-02 @ 10:08:11
URL: http://eliinolssons.blogg.se
Postat av: Vikens Stall

Dog typ när du skrev att du fyller år den 21 mars, för det är då jag fyller år :) Verkar ha varit ett jobbigt år för er, hoppas att det blir ett bättre år nu 2016!

2016-01-02 @ 20:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0